HIDUP.MY : Find a Room

Sejujurnya website Hidup.my ni pertama kali saya dengar dari blog Yana a.k.a The Kehalusan Kelembutan. Bila baca, barulaa saya tau yang website ni rupanya untuk memudahkan kita mencari bilik ataupun mencari housemates. Bukan soulmate ye~ Eh, gedikk! :P

Menarikkan? Nanti takdelaa masalah bila pegi tengok rumah~ Ehh? Kenapa housemate campur-campur lelaki pompuan! Apa kes ni?!
Based on true story oke. Kakak saya pernah kena macamni. Teruk betul.

So, dekat search tu. Korang bolehlah search tempat yang korang nak and klik Search Properties. :)

For example, saya search Johor Bahru. Kemudian dia keluarlah list of rooms yang available dengan range harga RM0-RM2000. Then, bolehlah korang pilih yang mana berkenan. Nak yang murah atau yang lawa atau yang sebagainyalah. It's your choice. :)

Bila korang klik bilik mana yang korang berkenan, nanti akan ada info pasal who lives there, about room, property features and also ideal tenant. So, jimatlaa sikit masa korang untuk survey tempat tu. Tak payah nak susah2 pergi tengok sendiri. Semua maklumat dah ada. Contact number orang yang tinggal kat situ pun ada jugak.

Paham tak apa yang saya cuba sampaikan ni? Kalau tak atau kurang paham, boleh refer gambar kat bawah ni.

Klik gamba untuk tumbesaran. ;)
Okey, dah paham? Kalau still tak paham, better korang pergi tengok sendiri dekat website Hidup.my ni. Okeh? ^^


Post a Comment

3 Comments

  1. Mudah la dapat tahu ni. Boleha survey nanti

    ReplyDelete
  2. faham..faham..faham hihih

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.